Kung Oscars tårta och minnes-fika

Hejsan på er!
 
Idag så var det 15 år sedan min älskade farmor gick bort i cancer. Jag hade inte nöjet att träffa henne eftersom jag föddes nästan prick ett år efter hon dog. Pappa har bjudit in några nära vänner till min farmor, samt farfar och vänner till farmor såklart. Det känns tungt att höra att hon skulle verkligen gillat att träffa mig. Att hon så gärna hade velat ha en flicka och fick sen två söner och två barnbarns pojkar, det känns som om jag gjorde henne besviken på nått sätt. Men det är skönt att höra allas (3 pers) minnen och historier med henne, även fast jag aldrig träffade henne så känns vi lika.
 
Nu lite mer positivt, pappa bad mig att baka en tårta dagen i ära. Bakade en av pappas favoriter, kung oscar (den andra) tårta. Jag gillar att baka så det blev en glädje att stå i köket och baka. 
 
Det här var Birgitta Rasmusson's recept. Den är lätt att göra bara man har gott om tid, helst ska den stå över natten. Glutenfri!
 
 
Mitt liv | 2015, kungoscartårta | |
Upp