Review-Ricin och Kokosolja

Glad tisdag på er!
 
Ricinolja är ju en väldigt hypad hår-produkt, det tror jag ingen har missat. Igår var den andra gången som jag la i det i min kalufs. Första gången jag gjorde det så hade jag ricinoljan i hela håret, det blev ganska så stipigt då. Så den här gången så hade jag kokosolja i längderna och ricinolja i hårbotten. Nu tänkte jag ge en liten review på vad jag tycker. 
 
Rutin: Min "olja-rutin" ser ut så att på kvällen så delar jag upp mitt hår i tre delar. Jag arbetar med en del i taget och börjar med ricinolja i hårbotten och fortsätter sen med med kokos olja i längderna. Innan jag tar i oljorna i håret så värmer jag dem mellan händerna. Efter att jag har praktiskt taget dränkt mitt hår i oljor så gör jag två flätor och tar upp båda flätorna mitt på mitt huvud och sätter fast de med en hårnål. Över håret sätter jag en duschmössa och går och lägger mig. 
 
Dagen efter så tvättar jag bara ut allt. Jag använder mitt "big"-schampoo ifrån lush ( love it) och mitt lee stafford balsam. Balsamet tar jag bara i längderna. Efter jag har duschat klart så låter jag mitt hår lufttorka. När det är helt torrt så borstar jag bara ut det med min trä-borste.
 
Resultat: Självklart så får alla olika resultat när det gäller ricinolja. Det jag märker är att mitt hår får mer lyft och blir väldigt mjukt. Mitt hår blir också lätt att reda ut. Det negativa som jag märker är att mitt blir någolunda tunnare, inte tunnt, men tunnare.
 
 
innan..
 
efter, dock hade jag inte borstat håret på bilden
 
Review, Skönhet | hår, kokosolja, review, ricinolja, rutin | |
#1 - - s a w o -:

Fint hår du har :)

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir, jätte fin blogg! :)
Malin Andersson

Upp