fördelen med borstar gjorda av trä

Glad fredag på er!
 
HHÅÅÅÅÅRRR tänkte jag skriva om idag. Mest om hur man borde borsta håret för att inte slita på det så mycket. Förut så använde jag en vanlig plastborste, men nu när jag är lite mer insatt i hår så har jag lärt mig att det inte är bra. Plastborstar är framför allt dåliga för naturen, fast också för ditt hår. Vrf dådå? Jo för att plastborstar reder bara ut tovorna i håret och då slits ju håret. Naturborstar (trä och svinborst) dels reder ut håret, men även fördelar hårets naturliga fetter jämt genom hela håret. Samtidigt ger man sig själv en skön huvudmassage som öppnar upp hårsäckarna, så att håret växer.
 
Svinhårsborste eller trä borste? Det får man väl välja själv, personligen gillar jag träborsten mer för den är lite skonsammare mot håret. 
 
Tips när man borstar sitt hår:

  • Gör det inte för ofta, det sliter på håret. Max 2 gånger per dag.
  • Gör det inte när håret är blött! Inga undantag, vänta till håret är torrt.
  • Börja nere vid topparna och arbeta dig uppåt mot hårbotten när du borstar.
  • Borsta håret innan du går in i duschen istället.
Använd alltid borste, inte kam!
 
Svinborste (inte min bild)
 
 
träborste, min bild
 

Skönhet | borstar, hår, hårborstar, svinborst, träborstar | |
Upp